Pretraga
Logo
OGLASIPromotional banner

„Danas je veliki dan za Telekom”: Lučić govorio o jednoj od najvećih transakcija u istoriji Srbije!

Press -

Podeli vest

Foto: PR fotografija/Euronews, Screenshot

Za Telekom Srbija, današnji dan označava prekretnicu – kompanija je uspešno realizovala značajnu akviziciju dela United Grupe. Ovom transakcijom, vrednom 1,5 milijardi evra, ostvarena je jedna od najvećih investicija u istoriji Srbije, čime se potvrđuje da je zemlja privlačno okruženje za strane investitore, izjavio je generalni direktor Telekoma Srbija, Vladimir Lučić.

Tokom emisije „Direktno sa Minjom Miletić“ na televiziji „Euronews“, Lučić je naglasio da ovaj potez predstavlja ključnu poslovnu odluku, istovremeno potvrđujući realizaciju strategije pokrenute 2018. godine.

Telekom Srbija – vodeća sila u regionu

U trenutku kada su drugi kablovski operateri držali gotovo 70% tržišta, Telekom je uspeo da preokrene tržišnu ravnotežu. Ovim potezom kompanija sada kontroliše preko 60% tržišta, čime je stvoren potpuno novi ekosistem u sektoru telekomunikacija. U proteklih sedam godina, tržište su oblikovale žestoke konkurentske borbe između dva velika regionalna igrača – Telekoma Srbija i United Grupe. Povlačenjem United Grupe sa tržišta Zapadnog Balkana i njenim usmeravanjem na evropska tržišta, Telekom Srbija se pozicionira kao dominantna sila u regionu. Iako se pojavljuju novi konkurenti, poput Etisalata, jasno je da ove promene uvode novo doba u sektoru telekomunikacija.

Od regionalnog lidera do globalne kompanije

Od sredine 2018. godine, strategija razvoja Telekoma Srbija donela je izuzetne rezultate, omogućivši kompaniji da ostvari impresivan rast i na međunarodnom planu, rekao je Lučić. Na vrlo konkurentnom domaćem tržištu, kompanija je uspela da udvostruči svoje prihode, koji sada prelaze dve milijarde evra.

Ovaj uspeh daje kompaniji snagu za dalji rast i ekspanziju na teritoriji Zapadnog Balkana i dijaspore. Fokus na tržišta gde živi veliki broj ljudi poreklom iz Srbije omogućio je izvoz domaćih servisa i sadržaja na pravi način. Kao rezultat toga, Telekom Srbija je iz regionalne prerastao u globalnu kompaniju, ostvarujući čak 8% prihoda izvan tržišta bivše Jugoslavije.
Poseban rezultat ostvaren je primenom inovativnih poslovnih modela, kao što su virtuelna mobilna mreža i distribucija premium TV kanala, što je doprinelo povećanju prihoda na međunarodnim tržištima. Lučić je istakao da, nastavljajući ovim tempom, Telekom Srbija postavlja temelje za još čvršću poziciju u globalnoj industriji telekomunikacija.

O kupovini Sportkluba

Vladimir Lučić je naveo da akvizicija Sportkluba predstavlja značajnu investiciju za kompaniju, s obzirom da će Arena preuzeti sve sportske sadržaje.

Lučić je u emisiji Direktno sa Minjom Miletić rekao da kupovina Sport Kluba predstavlja "pobedu svih ljubitelja sporta u zemlji i regionu".

"Ova promena donosi revoluciju za ljubitelje sporta na Zapadnom Balkanu. Akvizicijom Sportkluba, Arena je postala dominantni regionalni sportski kanal, uz Eurosport i nacionalne kanale. Širenjem dostupnosti na svim mrežama, Arena menja svoju poslovnu filozofiju – od sredstva za konkurenciju postaje profitni centar sa značajnim prihodima od operatera i marketinga", rekao je Lučić.

On dalje ističe da ova transakcija neće samo višestruko povećati prihode Arene, već će i značajno smanjiti troškove otkupa sportskih prava, koji su godinama opterećivali budžet.


"Za gledaoce u Srbiji, ovo znači da će sav live sportski sadržaj biti dostupan, bez obzira na kablovskog operatera. Kao jedini specijalizovani sportski kanal u regionu, Arena sada ima jaču pregovaračku poziciju, što će značajno sniziti cene sportskih prava, kao što je to slučaj u ostatku Evrope", rekao je Lučić.

Telekom Srbija redefiniše svoju strategiju – fokus će biti usmeren na Zapadni Balkan i dijasporu, dok se planovi za investicije u sportska prava u Hrvatskoj i Sloveniji više neće nastavljati.

"Očekuje se da će troškovi Arene već za tri godine biti smanjeni za preko 175 miliona evra godišnje, dok će prihodi značajno rasti. Deo sredstava koji je ranije odlazio na skupa strana sportska prava sada će biti usmeren na jačanje domaćeg sporta i produkcije, čime će se dodatno ojačati pozicija u dijaspori, naročito kroz akviziciju Net TV-a. Ove dve akvizicije – jačanje Arene i preuzimanje Net TV-a – donose neverovatan razvojni potencijal za Telekom Srbija. Spajanjem značajnih ušteda i ulaganja u domaći sadržaj, Telekom učvršćuje svoju poziciju lidera u regionu i globalnoj dijaspori", rekao je Lučić.

Podeli vest

Banner img

Povezane vesti

Banner img
;