Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

03. 11. 2017.  - Autor: newsweek.rs

U ITALIJI: Kako je mafija od sebe napravila biznis?

Kamora predstavlja labavu grupu od 158 bandi sa oko 500 članova u proseku i za kratko vreme može da skupi priličan broj "vojnika"

U ITALIJI: Kako je mafija od sebe napravila biznis?

Foto:newsweek.rs

Najpopularnija serija o mafiji u Italiji je Gomora, koja se bavi ovim fenomenom na jugu Italije. Do sada je prodata u 50 zemalja i prilično je crna kada u poređenju sa sličnim ostvarenjima. Njen autor Roberto Savioano se već godinama krije jer mafijaželi njegovu smrt. 

Kamora je za razliku od Koza Nostre mnogo manje na udaru vlasti, i nje glavni biznis je iskljčivo droga pa tako upravlja i najvećom "tržnicom" narkotika u južnoj Italiji. 

Tajna uspeha je u organizaciji poslovanja, jer Kamora može da zameni svaku veću korporaciju. Postoji top menadžer koji određuje strategiju, srednji menadžeri je razrađuju i krajnji izvršioci.

Kamora predstavlja labavu grupu od 158 bandi sa oko 500 članova u proseku i za kratko vreme može da skupi priličan broj "vojnika".  

Kada se stariji tipovi menadžera pobune protiv nekog proizvoda (poput droge početkom 1980-ih) zamene ih mlađi i kooperativniji. Paolčo di Lauro koji je jedan od čelnika jedne od grupa i koji se nalazi u zatvoru razvio je i sistem franšize, gde su distributeri ogdovorni za sve što se dešava na njihovoj teritoriji. 

Postoje i tim bilding događaji, novi članovi se iniciraju u obredima a najuspešniji dobijaju zastrašujuća imena. Brinu se o porodicama ubijenih članova i lokalnoj zajednici, pa stanovnici u racijama staju na njihovu stranu. 

Ipak opdgovorni su i za mnoge ekonomske štete - Napulj bi da nije njih bio velika turistička atrakcija na primer. 

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage