Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

05. 02. 2018.

8 stvari koje bi svaka žena u 40-im trebalo da radi

Da biste ostali energični i ispunjeni u godinama koje dolaze, napravite jednostavan plan i pridržavajte ga se

8 stvari koje bi svaka žena u 40-im trebalo da radi

Foto:still.rs

U petoj deceniji života još uvek se osećate nepobedivo, jer to su sjajne godine, zaista. Međutim, suptilne promene dešavaju se svakog dana i trebalo bi njima da se pozabavite pre nego što one postanu problemi.

Evo nekih od najčešćih zdravstvenih promena koja iskusi svaka žena u 40-im: metabolizam se usporava za 2% svake decenije, teže se stvaraju mišići, kosti slabe za 1% godišnje, libido opada usled visokog nivoa stresa, dolazi do hormonskih poremećaja, postoji veći rizik od nastanka depresije nego pre 10 godina itd.

Zbog toga, usvojite 8 preventivnih navika već sada kako se ne biste kasnije u životu suočili sa ozbiljnim zdravstvenim problemima:

1. Ne preskačite doručak

Nutricionisti se slažu da je doručak bitan za regulaciju telesne težine. U jednoj studiji, žene koje su jele obilan doručak izgubile su u proseku 21% telesne težine za samo 8 meseci.

Što je jači doručak ujutru, metabolizam tokom dana je brži i imate više energije za svakodnevne aktivnosti.

2. Vežbe snage

Treninzi bazirani na aktivaciji mišića snage za samo 6 meseci ubrzavaju metabolizam. Takođe, ove vežbe jačaju kosti i štite ceo skelet, a rizik od povreda je manji - 30 minuta dnevno ovih vežbi sasvim je dovoljno.

3. Kalcijum i vitamin D

Oba su od suštinskog značaja za jake kosti , ali mnogi stručnjaci smatraju da su sadašnji standardi preniski. Nacionalna fondacija za osteoporozu preporučuje da žene u 40-tim unose 1.000 mg kalcijuma i 400 do 800 IU vitamina D svakog dana kroz hranu - mleko ili losos, zajedno sa dodacima ako je potrebno.

4. Vežbajte kontrolu stresa

Stres loše utiče na rad srca i krvni pritisak. Takođe, manje energije stiže do mozga, niži je libido i brže dolazi do smrti ćelija. Da biste svoje srce učinili zdravijim, svaki put kada ste pod stresom, udahnite duboko i zadržite dah dužine 4 otkucaja srca. Ponovite postupak makar 2 puta dnevno.

5. Unosite više proteina

Aminokiseline iz proteinske hrane poboljšavaju raspoloženje, ublažavaju simptome depresije i povoljno utiču na razmišljanje i pamćenje. Dobri izvori ovih aminokiselina su riba i jaja, ali pazite da ne preskočite ugljene hidrate. Zahvaljujući njima povećava se nivo serotonina u mozgu.

6. Budite avanturista sa svojim partnerom

Probajte nešto novo i to ne samo u spavaćoj sobi. Kada se zaljubite, dopamin centri u mozgu podivljaju, a ista stvar se dešava kada uradite nešto drugačije i avanturistički. Aktivnosti poput latino plesova ili nekog novog putovanja u daleke i egzotične predele, promovišu vezivanje i stimulišu libido.

7. Izlazite sa prijateljicama

Opuštanje sa prijateljima smanjuje stres, povećava samopoštovanje, pa čak i čini da imate više strpljenja i ljubavi prema svom partneru kada dođete kući. Žene koje imaju bogat društveni život, imaju niži krvni pritisak i manji rizik od nastanka dijabetesa, srčanih oboljenja i moždanog udara.

8. Idite na bitne preglede

Neka redovne provere vašeg zdravlja postanu rutinske. Posetite oftamologa na svake 2 do 4 godine. PAPA test radite na svake 1 do 3 godine. Štitnu žlezdu proveravajte na svakih 5 godina. Mamograf na 1-2 godine, a glukozu u krvi na svakih 3 godine sa početkom od 45 godina starosti.

Izvor: stil.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati