Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Nedeljnik - Branko Rosić

11. 04. 2012.

Život s bilborda

Kada bi Srbija poželela život, onda bi to sigurno bio onaj sa bilborda aktuelne predizborne kampanje.

Nigde toliko sreće na jednom mestu - reklamnom panou. Studentkinje, đaci, trudnice i nova pomama - likovi sa radničkim šlemovima. Zbog ovih heroja sa kacigama pomisliš da se ovde ne gase građevinske i ostale mašine, a smeh na licima njihovih kolega i koleginica sa plakata prelazi u facijalni grč. Ovi obični ljudi, a junaci izborne kampanje isijavaju zadovoljstvom koje probija šoferšajbnu automobila dok prolazite pored bilborda i plakata. I svi ovi anonimni junaci iz političkog marketinga: uče, zidaju ili zatrudne...
A onda te pre neki dan stigne istraživanje Ujedinjenih nacija koje se bavilo srećom u svetu i otkrije da su Srbi najnesrećniji narod od svih svojih bivših komšija u SFRJ. Okej, ni susjedi se baš ne raspadaju od smeha i zadovoljstva pošto je razlika na ovoj tabeli jugoslovenske lige sreće manja od jednog procenta.
Najsrećniji su, naravno, Danci. Oni su već godinama šampioni u ovoj disciplini, pa je o tome pre neki dan „morao" da se izjasni i Lars Urlih, bubnjar američkog benda „Metalika", i to kao danski gastarbajter u Kaliforniji. To ti je božja raspodela. Ne možeš imati i sunce i sreću, mada u Kaliforniji, bar na filmu, te dve stvari idu zajedno.
Ako ste se kojim slučajem makar nakratko našli u Danskoj, mogli ste da uočite razliku u sopstvenom predstavljanju i to na reklamama. Tamošnji heroji bilborda nisu po pravilu prelepi likovi i kacige im nisu tako blistavo čiste, možda i što se tamo zaista radi pa onda i logično uprlja na poslu. Iako su tamošnje žene, (a pamtimo ih tradicionalno iz erotskih filmova), veoma privlačne, na bilbordu redovno možeš zateći neku debelu domaćicu ili studentkinju koju je skrkala anoreksija od bubanja, jer ona zaista uči. To je ono što se zove nenašminkana stvarnost.

U zemlji poput Srbije, u kojoj su najznačajnije proizvodne grane prodaja i marketing, logično je i da sama zemlja u očima svih partija, pred izbore, tako i izgleda. Ukratko, kao reklamni proizvod. Ušminkan i spreman na prodaju. I šetaš pored svih ovih trudnica, studentkinja, seljaka, radnika sa šlemovima i očekuješ da i tebe poprska sreća. Ali se to ne desi kao što se ne isprska ni šlem onog anonimnog lika sa bilborda koji više liči na apotekara kome kaciga čuva glavu da na nju ne padne kutija andola nego na nekog hard workera.
Od devedesetih pa do danas, reklame prikazuju samo srećne porodice ili pojedince. I svi oni ili žderu margarin, piju super jogurt, asfaltiraju puteve, spremaju se za izbore ili porođaj i peru zube da bi ih prikazali u širokom kezu nedvosmislene sreće.

Izvor: PRESS

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati