Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

02. 01. 2017.

Čudo od deteta: Jedanaestogodišnja devojčica komponovala operu

Britanskoj devojčici Almi Dojčer muzika se često javi u snu: “Ponekad nađem melodiju usred noći. Probudim se, izvučem se iz kreveta i zabeležim je u notes”, kaže jedanaestogodišnja kompozitorka.

Čudo od deteta: Jedanaestogodišnja devojčica komponovala operu

foto: blic.rs

“Pepeljuga” je njena prva velika opera. Dvadeset devetog decembra premijerno je izvedena u dvorcu i koncertnoj dvoravni u Beču “Kazino Baumgarten”.

Te večeri Alma Dojčer je svirala klavir, stajala na bini pored glavne junakinje opere i pratila je na violini. U jednoj sceni je čak pevala, a u pauzi je delila autograme i slikala se.

“Alma je veoma srećna zbog izvođenja komada koji je toliko dugo samo zamišljala”, izjavila je Džudi Grejem, portparol mlade kompozitorke.

Almu Dojčer nazivaju “čudom od deteta”. Osim što komponuje, ova devojčica svira violinu i klavir. Često je porede s Mocartom, ali samouverena devojčica odbacuje takva poređenja, uz komentar: “Mnogo je zanimljivije biti Alma”.

Foto: Tanjug/AP

Opera “Pepeljuga” je mnogo više od tonske verzije bajke. Njena “Pepeljuga” je muzičarka, baš kao i ona sama. “Nisam htela da bude lepa devojka, koja samo čisti i ćuti. Htela sam da bude pametna i kompozitorka”, kaže Alma.

Zla maćeha je direktorka operskog ansambla, princ je pesnik, a posestrime su uobražene primadone, koje pevaju komplikovane arije.

Kako je došlo do toga da 11-godišnje dete napiše operu, koja namah podseća na klasične i romantične kompozitore, ali u sebi nosi i osobenu crtu? Almin otac Gaj Dojčer otkriva da je imala nepune dve godine kada je umela savršeno da otpeva melodiju koju bi jednom čula. “Izuzetno rano smo primetili da ima poseban odnos prema muzici”, kaže izraelski lingvista.

Foto: Tanjug/AP

Kada je Alma imala četiri godine, počela je sama da izmišlja melodije. Gaj Dojčer, koji iz hobija svira flautu, predavao je u u to vreme na Oksfordu, gde se raspitivao da li bi neko držao časove njegovoj ćerki. “Naravno, svi su mi se smejali”, priča on.

Danas joj jednom nedeljno čas drži profesor iz Švajcarske posredstvom video-linka, a devojčica sarađuje i sa nemačkim kompozitorom i klarinetistom Jergom Vidmanom.

Alma svoju muziku stvara u mašti, kroz igru i u snu. Ona priznaje da pretvaranje takvih melodija u složenu operu zahteva veoma mnogo truda i rada. “Pepeljuga” je u kraćem obliku, kao kamerna opera, prvi put izvedena prošle godine u Izraelu, a za premijeru u Beču Alma je proširila delo.

“Za mene je ovo muzika duše. Duboko me pogađa”, izjavila je sopranistkinja Tereza Krigl (25), koja pevala ulogu Pepeljuge, a Alma je u intervjuu za Bi-bi-si izjavila da je “veoma ponosna” na premijeru i da jedva čeka da se posveti ostvarenju novih planova: koncert za klavir, knjiga, film i još nekoliko kompozicija.

Izvor: blic.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage