Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

10. 07. 2018.  - Autor: B92

Dnevni unos natrijuma kroz vodu

Minerale svakodnevno unosimo kroz hranu, ali i vodu, pogotovo flaširanu. Njihov unos, kao i raznovrsnost, najčešće nisu tema zdravih osoba, međutim šta se dešava u situacijama kada su prisutne određene zdravstvene tegobe?

 

Pitanje koje se nameće jeste koji minerali i u kojoj količini mogu biti štetni po naš organizam? 

U Srbiji postoji više različitih gaziranih ili negaziranih mineralnih voda. One se razlikuju po svom sastavu, odnosno, količini minerala koje sadrže, posebno kada je u pitanju količina natrijuma. 

Nutricionisti se slažu u oceni da preporučena količina mineralne vode koju jedna osoba dnevno treba da unese zavisi od mnogo faktora - uzrasta, pola, vremenskih uslova, fizičke spreme i dnevnog unosa kalorija. Dodatno, tokom leta znojenje je pojačano, pa se i minerali ubrzano gube, stoga je važno unositi više vode. 

Optimalna voda za piće sadrži manje natrijuma, jer on može da utiče na rast krvnog pritiska i kamenca. Takođe, voda zdrava za upotrebu sadrži bikarbonate, koji poboljšavaju varenje, kao i silicijum dioksid koji ulazi u sastav kostiju. 

Natrijum pospešuje stvaranje kamena u bubregu, te se osobama koje pate od ovog oboljenja savetuje da piju vodu sa niskim sadržajem natrijuma. 

Kada je reč o srčanim bolesnicima, smanjeni unos natrijuma je gotovo neophodan za poboljšanje zdravstvenog stanja. Ovaj mineral vezuje vodu u organizmu i dovodi do povećanja srčanog pritiska. Pored redovne terapije, osobama sa srčanim tegobama lekari savetuju odabir mineralnih voda sa niskim sadržajem natrijuma.

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage