Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

03. 07. 2017.  - Autor: Pressonline

Čuveni nutricionista otkrio šta će se desiti s kilogramima ako ne jedete posle 18 sati!

Australijski je nutricionista otkrio je da li smejete da jedete neposredno pre spavanja i koju je hranu najbolje izbegavati ako želite da izgubite kilograme.

Čuveni nutricionista otkrio šta će se desiti s kilogramima ako ne jedete posle 18 sati!

FOTO: PROFIMEDIA

"Doručkuj kao car, ručaj kao kralj, a večeraj kao siromah”, stara je mudra poslovica koje bi trebalo da se prdržavamo svi. Kao što poslovica kaže, poslednji obrok u danu trebalo bi biti što jednostavniji i skromniji kako ne bi opterećivao naš želudac pred spavanje.

Nakon jela, sva krv odlazi u želudac, krvni pritisak pada, osećamo se umorno jer se sve telesne funkcije usmeravaju na preradu hranu. Ukoliko je ta hrana bila masna, ljuta ili preterano slatka naš se organizam više i duže muči da je svari, dolazi do probavnih smetnji, žgaravice, nadutosti, težine na želucu – okretanje u krevetu, mučnina, posezanje za sodom bikarbonom i obećanjima samim sebi da se nećemo više prežderavati pre spavanja.

Večera je nezaobilazan obrok koji hrani naš organizam dok spava, potpomažući ga da se regeneriše, raste, stvara nove stanice, zato je naročito bitno da je lagan, ali bogat vodom i proteinima.

Postoji nekoliko uvreženih mišljenja koliko vremena pre odlaska na spavanje najbolje je večerati, jedno od njih je dva do tri sata pre spavanja. Takođe, bitno je da večera bude dovoljna kako ne bismo osetili glad kada napokon legnemo u krevet; dakle, nikako se ne odričite večere u svrhu mršavljenja.

Konzumiranje nekih namirnica uveče može čak ubrzati proces mršavljenja kroz poboljšanje hormonalnih procesa. Ključno je unositi „pravilne“ namirnice i treba znati koje treba izbegavati po svaku cenu. Jedna stvar je sigurna: pre odlaska u krevet moraju se izbegavati ugljenihidrati jer povisuju hormon insulin koji potpomaže „slaganje“ masnih naslaga na bedra, bokove i stomak.

Dok vi spavate, organizam obavlja niz radnji: obnavlja i umnožava svoje stanice, vari hranu i radi niz drugih bioloških stvari neophodnih za život. Svi ti procesi u telu traže energiju koje organizam uzima iz hrane unesene tokom dana i noći.

Šta izbegavati u širokom luku?

Ako ste pre sna uneli hranu bogatu "praznim" kalorijama poput peciva, čokolade ili kutije sladoleda, visina krvnog šećera će vrlo brzo porasti, a dobijena "energija" će se automatski pohraniti u telu u obliku masnih naslaga", rekao je australijsku nutricionista dr Tim Robards.

Kasnovečernji obrok mora biti lagan, a njegova je svrha prezalogajiti, a ne najesti se. Uz to, pre spavanja svakako biste trebalo da izbegavate sledeće četiri vrste hrane:

1. Masna hrana

Pojedete li pre spavanje nešto masno, ne samo da ćete iduće jutro osećati tromost, nego će vam i želudac raditi u četvrtoj brzini kako bi svario tešku hranu. Zato izbegavajte brzu hranu, orahe, sladoled ili obroke sa puno sira.

2. Hrana puna ugljenih hidrata kohidratima

Malo slatkog pre kreveta možda je upravo ono što vam treba za slatke snove, ali ako pojedete veliki komad čokoladne torte visina šećera u krvi naglo će porasti i isto tako pasti što će vam poremetiti san. Izbegavajte kolače, keks, grickalice i beli hleb, a slobodno pojedite jabuku.

3. Meso

Kao i masna hrana, meso će teško pasti na želudac zbog čega biste mogli da teško zaspete. Crveno meso ima najgori učinak, ali isto će biti i ako pojedete piletinu ili svinjetinu. Tofu, posni sir ili jogurt su mnogo bolji izbor.

4. Začinjena hrana, gazirana pića, alkohol

Začini su prirodni lek za mnoge lakše bolesti, ali kada vam se nešto jede kasno naveče zaobiđite ih u širokom luku. Osim što može poremetiti rad želuca, ljuta hrana može da probudi vaša čula što će vam i te kako otežati da utonete u san. Alkohol i gazirana pića su puni kalorija i to vam remete san, stvaraju nadutost i dehidriraju.

Zbog mirnog sna bolje je ako nekoliko sati pre odlaska u krevet ne jedete nikakvu hranu, kako vas probava ne bi držala budnima.

Šta jesti?

Najbolje bi bilo da odaberete hranu punu proteina, nešto dobrih masti, niskom razinom šećera i ugljenih hidrata.

 

* zeleno pareno povrće

* tofu, seitan, tempeh

* kvinoja

* posni sir, jogurt

* bademovo mlijeko

* sirutka

* salata

* šaka oraščića

* avokado, maslinovo i kokosovo ulje

Izvor: kurir.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage