Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

19. 05. 2017.

Koliko treba da vežbate da biste bili zdraviji?

Francuski naučnici imaju dobru vest za sve one koji nisu ludi za vežbanjem. Samo 15 minuta fizičke aktivnosti dnevno može biti dovoljno odraslim starijim osobama da smanje rizik od smrti i poboljšaju opšte zdravstveno stanje.

Koliko treba da vežbate da biste bili zdraviji?

Foto:B92.net

Kako idu godine, redovna vežba postaje sve važnija, budući da pomaže u prevenciji različitih komplikacija koje proizlaze iz savremenog načina života. Vežbanje usporava starenje nervnih ćelija i sprečava gubitak pamćenja, a smanjuje rizik i od bolesti srca i krvnih sudova. 

“Godine nisu izgovor za neaktivnost. Nebrojeno puta je dokazano da redovna telesna aktivnost ima najbolji ukupni učinak na zdravlje. Ipak, manje od polovine starijih osoba ne pridržava se preporučenih smernica od 150 minuta vežbanja umerenim intenzitetom nedeljno ili 75 minuta intenzivnijeg vežbanja”, kaže autor istraživanja dr Dejvid Hupin, lekar Univerzitetske klinike u Sent Etjenu. 

U istraživanju u kojem je učestvovalo više od 123.000 ljudi u periodu od 12 godina, a koje su na EuroPReventu 2016. prezentovali francuski naučnici, pokazalo se da čak i 15 minuta vežbanja dnevno može smanjiti rizik od smrti. 

“Petnaest minuta umerene fizičke aktivnosti dnevno čak i kod starijih osoba nije nemoguć cilj. Manja povećanja u telesnoj aktivnosti mogu omogućiti starijim osobama da usvoje zdravije navike i da se malo pomalo približe preporučenim smernicama od 150 minuta nedeljno. Što više, to bolje, ali je čak i malo dovoljno dobro”, kaže dr Hupin.

Izvor: B92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage