Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

20. 04. 2017.

Da li je kikiriki zdrav?

Konzumiranjem samo 30 g ove namirnice nedeljno mogla bi da se smanji smrtnost od kardiovaskularnih poremećaja za 23-28 odsto.

Da li je kikiriki zdrav?

Foto:B92.net

Dobra vest za ljubitelje kikirikija: konzumiranjem samo 30 g ove namirnice nedeljno (uz inače uravnotežen jelovnik) mogla bi da se smanji smrtnost od kardiovaskularnih poremećaja za 23-28 odsto, a u slučaju drugih oboljenja za 17-21 odsto! Do ovog zaključka došli su američki naučnici sa Univerziteta Vanderbilt, nakon višegodišnjeg proučavanja načina ishrane oko 70.000 Amerikanaca i 130.000 Kineza. Bogat proteinima, vitaminima, oligo-elementima, vlaknima, mineralima i nezasićenim masnim kiselinama, kikiriki je istovremeno hranljiv i lekovit. Među mnoštvom korisnih sastojaka, ova omiljena grickalica svih generacija, obiluje inače deficitarnim gvožđem, cinkom, magnezijumom, selenom, fosforom... I što je veoma važno, ne sadrži holesterol. 

Njegovi vitamini B grupe deluju umirujuće na nervni sistem, zbog čega se posebno preporučuje kao antistres hrana. Ostali sastojci okrepljuju organizam, poboljšavaju memoriju i pažnju, poboljšavaju sluh, smiruju dugotrajan suvi kašalj. Vitamin E stimuliše funkciju polnih žlezda i pozitivno utiče na potenciju. 

Istraživači sa švedskog univerziteta u Linkopingu otkrili su da aminokiselina agrinin, koje u kikirikiju ima u izobilju, deluje na uzročnika tuberkuloze, pomažući bržem ozdravljenju obolelih. Do ovog zaključka su došli posle lečenja 120 obolelih kojima su svakodnevno davali po 30 grama kikirikija. Agrinin ima ključnu ulogu u stvaranju azotnog oksida koji štiti organizam od uzročnika tuberkuloze. 

Umereno konzumiranje nesoljenog kikirikija reguliše nivo glukoze u krvi dijabetičara (tip 2), triglicerida i holesterola. 

Izvor: B92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage