Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

17. 03. 2017.  - Autor: b92.net

KORISTITE IH ČESTO: Namirnice koje ubrzavaju metabolizam

Da biste ubrzali metabolizam, a samim tim i regulisali kilažu, pospešili zdravlje i bili zadovoljni i siti, nisu vam potrebni veštački suplementi, već sastojci iz prirode. Osim toga, trening je znatno isplativiji i manje zahtevan ako ga kombinujete sa pravilnim načinom ishrane i adekvatno odabranim namirnicama.

KORISTITE IH ČESTO: Namirnice koje ubrzavaju metabolizam

Foto:B92.net

Olakšajte sebi svakodnevicu uz moćne prirodne namirnice: 

Jaja 

Jedna od namirnica koja sadrži najviše proteina, jeste jaje. Posebno je dobro jesti jaja za doručak, jer će vas znatno duže držati sitim nego bilo koji drugi obrok, a svih devet amino kiselina koje sadrže, pomažu vašem metabolizmu da radi ubrzano. 

Zeleni čaj 

Dobro poznat zeleni čaj čiji kofein pospešuje energiju i oslobađa masti iz organizma. Možete konzumirati dve do tri šoljice zelenog čaja dnevno. 

Cimet 

Cimet reguliše nivo šećera u krvi, i na taj način pomaže vašem probavnom sistemu, i čitavom metabolizmu da se pokrene. Možete ga koristiti kao dodatak uz kafu ili posuti na posni, nemasni kolač. 

Đumbir 

Poznat kao lek za izbacivanje toksina iz organizma, đumbir je pogodan za poboljšanje rada probavnog sistema, topljenje masti i olakšano varenje. Poreporučuje se čaj od đumbira, a možete ga koristiti i kao dodatak uz neki napitak (kafu, sok). 

Ljute papričice 

Kapsaicin je glavni sastojak ljute papričice, a ima ulogu da sagoreva masti i ubrzava metabolizam. Prema stručnom objašnjenju, kada se vaš simpatički nervni sistem (jedan od tri dela autonomnog nevrnog sistema koji se aktivira u stresnim situacijama) aktivira, oslobađaju se hormoni kateholamini. Oni dovode do zagrevanja organizma, zbog čega dolazi do rastvaranja masnoće u organizmu. Masnoća se pretvara u tečnost 20 minuta nakon što pojedete jednu ljutu papričicu. 

Bobičasto voće 

Odlično za dijabetičare i osobe koje se muče sa viškom kilograma, kao i za ’popravljanje’ krvne slike. Radujte se voću poput: jagoda, malina, brusnica, ribizla, borovnica... I uživajte u svim njihovim čarima! 

Avokado 

Od 11 do 17 odsto vlakana se nalazi u jednom plodu avokada, a osim toga, tu su i velike količine nezasićenih masti i proteina. Čak pet sati nakon konzumiranja, avokado će vas držati sitim. 

Kinoa semenke 

Kao i čia semenke, slabije popularne na našem tržištu, ali ih možete pronaći u odabranim radnjama zdrave hrane. Bogate su magnezijumom – glavnim izvorom energije i prirodnim regulatorom šećera u krvi. Ne sadrže gluten, zbog čega veoma malo goje, a drže vas sitim. 

Čia semenke 

Manje poznate u našoj zemlji, ali se mogu kupiti u većini domaćih prodavnica zdrave hrane. U Centralnoj i Južnoj Americi već dugi niz godina su poznate kao lek koji se preventivno koristi radi regulisanja dijabetesa, prekomerne kilaže i kardiovaskularnih oboljenja. Čia semenke su bogate nezasićenim mastima i vlaknima koji će vas zasititi na duže vreme. 

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage