Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

10. 01. 2017.  - Autor: centarzdravlja.rs

SEZONSKA ISHRANA: Najbolje voće za januar

Kada odlazimo u kupovinu namirnica, možemo primetiti razno voće i povrće koje je dostupno tokom cele godine, ali nije sezonsko. Cilj trgovina je da nam osiguraju potpuno iste proizvode tokom cele godine kako bismo bili u mogućnosti da kupuju ono što želimo, ali to ne znači da je taj cilj dobar.

SEZONSKA ISHRANA: Najbolje voće za januar

Foto:centarzdravlja.rs

Treba zapamtiti da sve vrste voća i povrća, koje možete kupiti van njihove sezone, nisu sezonske, pune su pesticida i hemikalija, preskupe su i nisu ukusne.

Kada kupujete voće i povrće van njihove sezone, uskraćujete sami sebi uživanje u svim prednostima sezonske hrane.

 

Jabuka

Jabuka pripada grupi najzdravijeg voća na svetu, ali takođe pripada namirnicama sa najvećom količinom pesticida, stoga bi bilo dobro da kupujete organske jabuke. Jabuka sadrži malo zasićenih masti, holesterola i soli. Odličan je izvor dijetalnih vlakana, a jako dobar izvor vitamina C. Jabuke možete pripremati na različite načine.

Pomorandža

U ovom periodu je pomorandža najukusnija, Najsočniji i najzdravija. Narandža takođe pripada grupi najzdravijih namirnica sveta, a zbog svoje pristupačnosti je i jedna od najčešće konzumiranih namirnica. Narandža sadrži jako malo zasićenih masti, holesterola i soli. Dobar je izvor tiamina, folne kiseline i kalijuma, a odličan izvor dijetalnih vlakana i vitamina C. Narandža se odlično slaže uz meso.

Grejp

Grejp je čudesno voće odličnih nutritivnih svojstava. Sadrži malo zasićenih masti, holesterola i soli. Grejp treba konzumirati pažljivo, naročito ako uzimate lekove jer može uticati na njihovo delovanje. Jako je dobar izvor dijetalnih vlakana, a odličan izvor vitamina A i C. 

Kivi

Tako mali, a tako lekovit, kivi pospešuje zdravlje celokupnog organizma. Jedan kivi dnevno je sasvim dovoljan da zameni uzimanje multivitamina. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, vitamina E, kalijuma i bakra, a odličan izvor vitamina C i K. 

Ananas

Primamljivog je izgleda, a još primamljivijeg ukusa i mirisa. Ananas je jedna od najzdravijih namirnica u svetu. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, tiamina, vitamina B6 i bakra. Odličan je izvor vitamina C i mangana. Ananas je jako ukusan sam po sebi, bez ikakvih dodataka. No, to ne znači da ga samo tako i treba konzumirati. Savršen je za pripremu kolača.

Izvor: centarzdravlja.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage