Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

14. 03. 2018.  - Autor: B92

Letenje avionom u Nepalu? Dobro razmislite

Jedan dan nakon fatalne avionske nesreće avio-kompanije US-Bangla na aerdromu u Katmanduu u Nepalu, na sajtu bangladeške avio-kompanije i dalje stoji "Letite brzo – letite sigurno“.

Letenje avionom u Nepalu? Dobro razmislite

Foto: Screenshot

Vlasti Nepala istražuju uzrok devete fatalne avionske nesreće u njihovim krajevima. Ali, teško je imati puno poverenja u nepalsku Komisiju za istraživanje avionskih nesreća, ali i njihovu Civilnu avijaciju. 

Zašto? 

Lista sigurnih avio-prevoznika koju sastavlja Evropska unija svake godine zapravo se zove „opasna lista“. Na listi se nalaze manje poznate avio-kompanije koje „ne ispunjavaju internacionalne standarde sigurnosti“. 

Među nekoliko stotina avio-kompanija koje ne smeju da lete u zemlje Evropske unije čak 17 je iz Nepala, a samo jednom kompanija Royal Nepal je letela u Veliku Britaniju. I ona je trenutno zabranjena. 

U eri kada je avio-saobraćaj sve sigurniji, nesreće u Nepalu izazivaju dosta pažnje, a obično su u pitanju mali avioni sa propelerima koji lete u lošim vremenskim uslovima. 

U avgustu 2010. godine, 14 ljudi je izgubilo živote na letu Agni Air od Katmandua do Lukla, a 2012. godine zbog lošeg vremena poginulo je dvadesetoro ljudi letom iste avio-kompanije. 

Još 24 života izgubljena su u nesreći kompanije Tara Air Twin Otter u decembru 2010. godine. U septembru 2011. godine, 19 ljudi izgubilo je živote leteći kompanijom Buda Air. 

Godinu kasnije, sedam britanskih putnika od ukupno 19 takođe je izgubilo živote odmah pri poletanju aviona kompanije Sita Air u Katmanduu. Kombinacija faktora je uticala na to, a ponajviše prenatrpanost prtljažnika. 

Tragedije su se nastavile i 2014. godine kada se avion Nepal Airwaysa izgubio između Pokhare i Džumle gde je 18 ljudi izgubilo život. Dve godine kasnije Tara Air se na istoj lokaciji srušila i odnela 24 života, a samo dva dana kasnije avion kompanije Air Kasthamandap sa 11 putnika je pao, ali je srećom 9 putnika preživelo. 

Civilna avijacija čini sve što može da se padovi aviona više ne događaju, ali deo krivice prepisuju i geografiji zemlje. 

“Leteti po ovakvom terenu je vrlo izazovnije nego u ostalim delovima sveta“, navode u saopštenju. 

S druge strane, tu su i stare, loše održavane letelice koje je odgovaraju današnjim standardima.

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage