Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Društvene mreže

30. 06. 2017.  - Autor: Pressonline

Facebook nas špijunira - korisnici u strahu

Facebook korisnici u strahu zbog uvedenih promena

Facebook nas špijunira - korisnici u strahu
Foto: Tanjug/AP

Brojnim korisnicima Facebooka nije nimalo prijatno kad im ta društvena mreža pokaže oglase za stvari koje su pre toga pretraživali van nje. Međutim, gigant društvenih mreža uskoro će postati još jeziviji, tako što će targetirati čitavu vašu porodicu istovremeno.

Oni kojima se prikaže oglas za neki hotel ubrzo bi mogli da saznaju kako se se celoj njihovoj porodici prikazuje isti oglas.

Facebook se nada da će tada porodica sesti za sto uz večeru i malo čavrljati o oglasima koje su videli, a možda i otići u spomenuti hotel.

Targetiranje domaćinstava moglo bi da se pokaže korisnim u “uveravanju” cele porodice da im baš treba pretplata za Netflix ili da smisle bolje poklone jedni za druge uoči Božića, ili da muževi napokon kupe nešto što njihove žene žele.

Korisnici su pak zabrinuti da će targetiranje cele njihove porodice pojedinim članovima otkriti šta će jedni drugima kupiti za rođendan ili kakvo iznenađenje pripremaju. Drugi razlog za brigu jeste mogućnost da će žene posumnjati da je njihov muž zalutao u preljubi kad počnu da im se prikazuju oglasi za romantična putovanja koja njihov suprug dotad nije ni spomenuo. Jasno je zašto mnogi tvrde da će ljudima životi biti uništeni.

Trećima nije baš svejedno šta će oglašivači o njima dobijati još više informacija nego dosad.

Korisnici mogu da izbegnu targetiranje tako da u podešavanjima privatnosti isključe kategoriju “member of a family-based household”, ali mnogi ne znaju da to mogu da urade.

Kako bi identifikovao domaćinstva, Facebook poredi prezimena, mesta na kojima su se ljudi zajedno prijavljivali i podatke koje ste naveli o sebi, poput onih da ste u braku ili imate dete. Takođe koristi i lokacijske podatke, poput vaše IP adrese ili poštanskog broja.

Program će koristiti podatke i s drugih stranica, ali na sreću neće pratiti baš sve što gledaju na drugim stranicama, ali će skupljati podatke od kompanija s kojima je delio informacije dosad. Primera radi, ako se prijavite na nečiju mailing listu, Facebook će taj podatak uporediti s podacima iz svoje baze.

 


Izvor: telegraf.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage