Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

13. 03. 2017.

Šta se najviše pretražuje na Googleu?

Skoro pola veka posle prvih koraka u razvoju interneta, danas se život bez svetske mreže teško može zamisliti. I do danas su štampani mediji gotovo prepolovili tiraže upravo zbog interneta.

Šta se najviše pretražuje na Googleu?

foto: b92.net

Istraživali smo vezu između tradicionalnih i internet medija, ali i šta se to najviše pretražuje na Googleu. 

“Pokemon GO”, “iPhone 7” i “Donald Trump” pojmovi su koje su u protekloj godini najviše pretraživali korisnici interneta širom sveta, dok je evropljane više interesovao sport. A srpska internet radoznalost očekivana - izbori, crna hronika, evropsko prvenstvo u fudbalu, crkveni kalendar, vremenska prognoza. I dok mi možda stojimo u vremenu, iz Googlea najavljuju napredak u korišćenju. 

"Ljudi i dalje koriste Google za pretragu velikih, ozbiljnih sajtova, društvenih mreža i svega što požele. Ono na čemu sada radimo i što nam je zaista važno, kao i korisnicima, jeste glasovna pretraga, koja bi trebalo da pruži olakšice na internetu. Na taj način pokušavamo da razumemo svakog korisnika i istovremeno odemo korak unapred", kaže Gari Iješ, analiticar vebmaster trendova u kompaniji Google. 

Kažu informacija je moć, a u skladu s tim sve želimo znati u trenutku kada se i događa. U razvijenim zemljama poput Amerike i Velike Britanije populacija između 18 i 35 godina tri puta više vremena provodi na online videu nego na klasičnoj televiziji. 

"Nekada sam radio kao novinar, ali i podučavao studente. Uvek sam im govorio, teško je baviti se online novinarstvom, vaš tekst ne sme biti predugačak, jer dokazano je da korisnici ne mogu dugo da održe pažnju na jednom tekstu. Neretko samo pročitaju naslov, prvih par rečenica i nakon par sekundi odlaze", objašnjava Ilješ. 

"Dok tradicionalni mediji plasiraju određen sadržaj koji vi morate ili ne morate ispratiti i nemate uvek mogućnosti da čujete ili pročitate baš ono što vas je tog dana zanimalo da saznate. Tradicionalni mediji svakako neće izumreti, ali online mediji moraju dobro da prouče koji će sadržaj plasirati ukoliko žele da zadrže korisnike", dodaje. 

Stručnjaci ističu da online mediji polako preuzimaju primat, samostalno ili u kombinaciji sa tradicionalnim medijima, koji, kako kažu, neće nestati, već se prilagoditi novom online dobu.

Izvor: b92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage