Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

28. 12. 2018.

Deset gradova koji ukidaju ono bez čega Srbi ne mogu

Dok većina Srba ne može da se odvoji od svojih automobila, u ovim gradovima se radi na smanjenju saobraćaja, smoga i opšteg zagađenja.

Deset gradova koji ukidaju ono bez čega Srbi ne mogu

foto: b92.net

U pojedinim gradovima se ohrabruje korišćenje javnog prevoza, u drugim biciklizam, a negde pešačenje. 

U ovih 10 gradova u poslednjih pet godina korišćenje ličnih automobila je drastično palo.

10. Đenova, Italija

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

 

Da bi smanjila saobraćaj na svojim autoputevima, Đenova je uspešno uvela projekat deljenja automobila. Više putnika bi koristilo jedan automobil tokom dana, a trasu i vreme vožnje bi rezervisali preko interneta. 

Prema poslednjim dostupnim podacima - iz 2015. godine, ICS projekat (Inicijativa "Car Sharing") je samo u ovom gradu imao oko 1.300 korisnika i četrdesetak automobila. ICS se proširio na još desetak italijanskih gradova, a ukupni broj korisnika iznosi više od 22.000 i 600 automobila.

9. Ruan, Francuska

U ovom gradu se već godinama uspešno sprovodi projekat deljenja bicikala po imenu “Cy'clic”.

8. Milano, Italija

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

 

U doba kad je vazduh bio zagađeniji, ovaj i još nekoliko drugih italijanskih gradova su uveli zabranu saobraćaja u svojim centrima. Zabrana je praćena jeftinijim kartama za javni prevoz, a u pojedinim gradovima su iz zabrane izuzeta hibridna vozila.

7. Valensija, Španija

Ovaj grad je 2014. godine lansirao SmartCity platformu. Razni senzori postavljeni su po čitavom gradu, u autobusima i kao aplikacije na pametnim telefonima. Prikupljeni podaci odlaze u gradsku upravu i preduzetnicima kako bi razvili aplikacije koje će se koristiti za poboljšanje efikasnosti rada javne uprave, a s vremenom će se proširiti i na druga područja, poput saobraćaja, energetike i zaštite životne sredine.

6. Firenca, Italija

 

Centar grada je "zona a traffico limitato", odnosno zona ograničenog saobraćaja. Ovde mogu da prođu samo stanovnici, autobusi i taksi vozila.

5. Diuzburg-Ham, Nemačka

Nemačka je prva zemlja koja uvodi biciklistički autoput koji će spajati deset gradova u Nemačkoj, a biće dug 100 kilometara.

4. Solun, Grčka

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

 

Ovde se rodila Grčka mreža zelenih gradova.

3. Rim, Italija

Samo trećina Rimljana još vozi automobil.

2. Osaka, Japan

Ovaj japanski grad je poznat po svojim "danima bez automobila" i električnim automobilima.

1. Boston, SAD

Foto: Thinkstock
Foto: Thinkstock

 

Nadimak mu je "pešački grad" jer 13 odsto stanovnika kao prevozno sredstvo koristi sopstvene noge.

Izvor: b92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati