Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

11. 01. 2017.

Novi Suzuki Ignis na proleće u Srbiji

Nova generacija Suzukijevog modela Ignis debitovaće na našem automobilskom tržištu početkom proleća, najverovatnije već na 53. međunarodnom salonu automobila u Beogradu krajem marta.

Novi Suzuki Ignis na proleće u Srbiji

foto: b92.net

Tokom januara ovaj model stiže u prodajne salone u pojedinim zapadnoevropskim zemljama, a kod nas se, po najavama iz Euro Sumara - ovlašćenog uvoznika i servisera automobila i motocikala marke Suzuki - može očekivati krajem marta, najkasnije početkom aprila. 

Na evropsko tržište Ignis se u potpuno novoj formi vraća posle devet godina – prethodna generacija se, uz nekoliko međufaznih unapređenja, prodavala od 2000. do 2008. Sa dužinom od 3.700 mm, širinom od 1.660 i visinom od 1.595 mm, novi model pripada segmentu malih, gradskih SUV vozila. 

Karoserija je postavljena na novu, laku Suzukijevu mehaničku platformu s međuosovinskim razmakom od 2.435 mm. Male spoljašnje dimenzije omogućavaju da prečnik okretanja bude samo 9,4 m, dok visoko odstojanje od tla (180 mm) nagoveštava da će se novi Ignis lako „izboriti“ sa visokim ivičnjacima, ali i sa izazovima prave terenske vožnje.

 

 

Mada na prvi pogled mali, novi Ignis u unutrašnjosti nudi dovoljno komfora za pet odraslih osoba, u verziji sa nedeljvom zadnjom klupom, ili za četiri putnika, ukoliko se kupac opredeli za opciju sa pojedinačno sklopivim zadnjim sedištima. 

Kada su sva sedišta uspravljena, a vozilo opremljeno setom za popravku pneumatika, na raspolaganju je prtljažnik zapremine 267 litara, odnosno do 1.100 litara kada se zadnja sedišta preklope. 

Novi Ignis, u svim verzijama, u početku će za pogon koristiti četvrocilindarski DualJet benzinski motor s četvoroventilskom tehnologijom, radne zapremine 1.242 cm3. Ovaj motor proizvodi 90 ks/66 kW, dok maksimalni obrtni moment iznosi 120 Nm pri 4.000 o/min. 

DualJet tehnologiju Suzuki je prvi put predstavio u 1.2 litarskom motoru (K12C) iz 2014. godine - u početku u modelu Swift, a od juna 2016. poboljšana verzija ovog agregata koristi se i u novom Balenu. Tehnologija uključuje dvostruke injektore za ubrizgavanje goriva, kojima se postiže ekonomičnija potrošnja goriva (brizgaljke su veoma blizu usisnim ventilima što doprinosi da raspršivanje mešavine goriva i vazduha bude što finije).

 

 

Sa ovim motorom će se, na većini evropskih tržišta, u početku kombinovati isključivo manuelni petostepeni menjač. Tako opremljen Ignis u verzijama s pogonom samo na prednje točkove postiže maksimalnih 170, a u varijantama s pogonom na obe osovine (4x4) razvija 165 km/h. 

Od 0 do 100 km/h automobil ubrzava za 12,2 sekunde (11,5 sekundi u varijanti s pogonom 4x4 i „blagim“ hibridnim pogonom SHVS). 

Nova generacija Suzukijevog mikro SUV-a prosečno troši 4,6 litara benzina na 100 km, odnosno 4,3 litra u pomenutoj hibridnoj verziji. U kombinovanom ciklusu vožnje, fabrika deklariše emisiju ugljen-dioskida (CO2) na 104 g/km. 

Kao što je navedeno, Igins će, poput modela Baleno, moći da se kupi i u verziji Smart Hybrid Vehicle by Suzuki - SHVS, sa „blagim“ hibridnim pogonom. Ova tehnologija koristi integrisani starter-generator (ISG) koji pomaže motoru pri svakom ubrzavanju. Takođe, tokom kočenja proizvodi regenerativnu električnu energiju, što pogonsku grupu čini efikasnijom od klasičnih, koje koriste konvencionalne alternatore. 

SHVS tehnologija omogućava i mirniji restart - nakon automatskog zaustavljanja motora u stop/start režimu. Idealna je za kompaktne automobila i dodaje samo 6,2 kg na ukupnu masu vozila. Novom Ignisu sa pogonom na prednje točkove taj sistem pomaže da snizi maksimalnu emisiju CO2 na 97 g/km, ali da bude i veoma ekonomičan kada je reč o potrošnji goriva.

 

 

Suzuki se pohvalio da je na prošlogodišnjem testiranju novih automobila, koje sprovodi nezavisna evropska organizacija EuroNCAP, Ignis u verziji opremljenoj sistemom DCBS (Dual Camera Brake Support – podrška kočenju uz pomoć dve kamere) dobio maksimalnih pet zvezdica. 

Na novoj generaciji primenjena je i Suzukijeva tehnologija ukupne efektivne kontrole (TECT - Total Effective Control Technology), koncept koji obezbeđuje visok nivo bezbednosti pri eventualnom sudaru. Neke od funkcija uključuju i fleksibilnu strukturu karoserije, koja apsorbuje energiju udara pri sudaru. 

Na spisku opcione opreme koja se doplaćuje biće i DCBS sistem, koji čine dve stereo kamere na svakoj strani unutrašnjeg retrovizora. One funkcionišu na sličan način kao ljudsko oko, pa sistemu omogućavaju da detektuje objekte ispred vozila, kao i pešake, i odrede njihovu udaljenost. Sistem upozorava vozača na opasnost i, ako je potrebno, punom snagom automatski aktivira kočnice, kako bi se sprečio sudar. 

Kupci novog Ignisa će moći da biraju između 11 boja karoserije. Novajlija u Suzukijevoj ponudi će, poput drugih modela iz ove kuće, moći da se poruči i u dvobojnoj kombinaciji – sa crnim krovom i jednom od pet drugih dostupnih nijansi ostatka karoserije. 

Informacije o početku prodaje modela Ignis u Srbiji i cenama biće dostupna nakon zvanične premijere.

 

Izvor: b92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage