Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

GRADSKA FACA IZ "ŠKODE"

02. 05. 2013.  - Autor: Dragan Stanimirovic

Male dimenzije, velike mogućnosti

"Škoda" je skrojila odličan mali gradski automobil pod nazivom "sitigo", koji će u narednim godinama sigurno pokazati svoje velike mogućnosti. Ovaj četvorotočkas ima iznenađujuće veliki prostor za putnike, praktičan je i prate ga sve moderne tehnologije, a baziran je modelu "folksvagen ap".

Male dimenzije, velike mogućnosti

Ispod haube "Škodin" malsan krije benzinski trocilindricni agregat zapremine 1.0 MPI sa motorom snage od 60 KS i 75 KS. Na pređenih 100 kilometara, prema fabričkim podacima, "sitigo" iz rezervoara istera samo 4,5 litara benzina, dok jača varijanta od 75 KS potroši 4,8 litara.

Oba motora se brzo zagrevaju do radne temperature i na kratkim relacijama, tako da savršeno odgovaraju za gradsku vožnju. Opcija karoserije je sa troja i petoro vrata. Uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem. Osim klasičnog, u ponudi je i automatski petostepeni menjač."Sitigo" donosi potpuno novi automobilski dizajn malog gradskog četvorotočkasa, koji maskom hladnjaka i farovima pokazuje tipični karakter "Škode".

Dugačak je svega 3,5 metara, visok 1,4, a međuosovinsko rastojanje je 2,4 metra. U njegovu kabinu se mogu smestiti bez problema četiri odrasla putnika. Enterijer sa preglednom instrument tablom, pruža putnicima dovoljno mesta i komfora. Raspored komandi je napravljen po strogim zakonima ergonomije. Sve komande vozač ima pri ruci i to na mestima gde ih intuitivno očekuje.

Skromne dimenzije ovog vozila svakako doprinosi velikim manevarskim sposobnostima prilikom vožnje po zakrčenim gradskim ulicama. Zapremina prtljažnika je 251, a može se proširiti na čak 951 litar obaranjem zadnjih sedišta. Opremljen je i praktičnim kukicama za kačenje torbi i manjeg prtljaga.

Dekorativne lajsne na pragovima sa uloškom od čelika i natpisom "Citigo" krasi prostor vrata. Prednji farovi sa funkcijom dnevnog svetla produžavaju se na bokove vozila. Na taj način automobil je vidljiv i sa strane. Naravno, podešavanje ugla farova iz kabine se podrazumeva. Pored vazdušnih jastuka koji štite glave vozaca i suvozača, aktivna bezbednost je znatno unapredjena novom kocionom asistencijom koja se automatski aktivira pri brzinama ispod 30 km/h, a laserski senzori identifikuju opasnost od sudara.

Zajedno sa "Folksvagenovim" modelom "ap", ovo je jedini četvorotočkaš u segmentu malih gradskim automobila koji nudi ovu funkciju naglog kočenja. Odlične vozne karakteristike omogućavaju savremeni elektronski sistemi šasije. Sistem ESP stabilizuje vozilo u krivini i isporučuje se uvek u kombinciji sa ABS, MSR, ASR i EDS. Panoramski krovni prozor ima elektrokontrolu.

Krovni prozor se moze pomerati unazad i otvarati na gore. Prilikom otvaranja prozora unazad, buku smanjuje štitnik od vetra. Komfor putnika na taj način ničim nije ograničen, a celi prozor moguće je zakloniti roletnom.

Tagovi

Komentari (1)

ostavi komentar
anonymous [neregistrovani]
 [06.05. 2013., 10:25]

Najskuplji su mali

Kada pogledate koliko para dajete, a šta dobijate, najskuplji su mali automobili.

Odgovori
Vidi odgovore

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati