06. 06. 2017.

Naučnici otkrili najvreliju planetu

Međunarodni tim naučnika otkrio je planetu sličnu Jupiteru, koje je toplija od većine zvezda i koja bi mogla da ima rep nalik na kometu. To otkiće iznenadilo je i same astronome, koji priznaju da ni sami nisu sigurni kako je moguće da je KELT-9b, kako je označena planeta, postoji.

Naučnici otkrili najvreliju planetu

KELT-9b ima tempereaturu od 4.600 kelvina (4.327 celzijusa) što je samo 1.200 kelvina hladnije od Sunca.

"Toliko je vrela da je vrelija od većine poznatih zvezda", kaže vođa tima naučnika Skot Gaudi, profesor astronomije na Državnom univerzitetu Ohaja.

Planete ima skoro tri puta veću masu od Jupitera, ali upola manju gustinu. To je, po naučnicima, rezultat ekstremne radijacije koja dolazi sa zvezde domaćina, zbog čega se njena atmosfera "naduva kao balon".

Photo published for ‘Hot & steamy’ atmosphere on Earth-like planet GJ 1132b raises hopes of alien life — RT UK

"To je planeta po svim mogućim definicijama, ali se njena atmosfera skoro sigurno razlikuje od bilo koje druge planete koju semo ikada imali prilike da vidimo, zbog temeperature njene dnevne strane", kaže Gaudi.

KELT-9b orbitira oko zvezde nazvane KELT-9, koja je duplo veća i skoro duplo vrelije od Sunca. Ultravioletno zračenje KELT-9 je toliko jako da bi cela planeta mogla da ispari.