14. 03. 2017.  - Autor: newsweek.rs

CRNI VITEZ IZ SVEMIRA: Neobični objekat koji obleće zemlju već 50 godina, a niko ne zna šta je

Posledica ljudske greške ili letelica vanzemaljskog porekla? Niko ne može da pruži odgovor šta obleće Zemlju

Commons
Za čudni objekat koji obleće zemlju neki kažu da je tu već pedeset godina, a neki kažu znatno manje. Zovu ga "Crni vitez" i smatra se da je vanzemaljskog porekla i da je star preko 13.000 godina. Sa druge strane, većina akademika misli da je u pitanju teorija zavere.

Nikola Tesla je prvi tvrdio da čuje zvuke iz svemira 1899. godine i mislio je da su to signali života van Zemlje. Astronomi su 1968. godine otkrili da je on stvarno čuo radio signale, ali da oni potiču od pulsara, neutronskih zvezda iz dalekog svemira.

ČITAJTE ŠTAMPANO IZDANJE NA NOVINARNICA.NET - 1,33 EUR ili 160 RSD

Neke novine, među njima i "San Francisco Examiner" i "St. Louis Dispatch", 1954. godine objavile su mišljenja bivšeg mornaričkog pilota Donalda Edvarda Kejhoa, čuvenog istraživača NLO pojava. Kejho je rođen u Ajovi, diplomirao je na Mornaričkoj akademiji, bio je marinac ceo svoj život, a nakon penzionisanja radio je za Nacionalni geodetski istraživački centar i Ministarstvo trgovine SAD. On je, pored avijatičarske fikcije, pisao i o čuvenom letu Čarlsa Lindberga preko Atlantskog okeana.

I  PREDSTAVILE SVOJ SUPER SATELIT: Pogledajte Zemlju u najvećoj rezoluciji do sada (FOTO)https://goo.gl/vB9U8d

Kada je izbio Drugi svetski rat, vratio se u vojnu službu da obučava pilote. Pre nego što se penzionisao po drugi put, dobio je čin majora. Nastavio je da objavljuje priče u časopisima "Weird Tales", "Flying Aces", "The Saturday Evening Post" and "Reader’s Digest".

Satelit Crni vitez; Izvor: Wikipedia Creative Commons
Foto: Satelit Crni vitez; Izvor: Wikipedia Creative Commons

Kejho je verovao da su vanzemaljci posetili našu planetu i objavio je nekoliko knjiga u kojima je naveo da je Vazdušna jedinica SAD uočila dva satelita koji su obletali Zemlju još 1954. godine kada takva tehnologija nije ni postojala. U to vreme naučna fantastika je postajala neverovatno popularna. Publika je maštala o putovanjima u svemir i susretima sa vanzemaljcima uz dela Kejhoa, Velsa, Klarka, Asimova, uz filmove "Rat svetova" i "Dan kad je zemlja stala" i serije "Na granici mogućeg" i "Zona sumraka". Skeptici su, pak, smatrali da su članci objavljeni u cilju promocije Kejhovih knjiga.

Tokom Hladnog rata, 1960. godine, časopis "Time" takođe je tvrdio da je američka mornarica znala za neobičan predmet koji se kretao na najviše 1.728, a najmanje 216 kilometara od Zemlje. Prvo su tvrdili da je u pitanju sovjetski špijunski satelit, a kasnije da je to američki satelit koji je ispao iz orbite.

Izveštaji o "Crnom vitezu" poticali su od neproverenih glasina, pretencioznih reportera i fotografa sklonih preterivanju. Nasin astronaut, Džeri Ros rekao je da je objekat proizvod odbične greške.

Ilustracija: Međunarodna svemirska stanica; Autor: Pixabay
Foto: Ilustracija: Međunarodna svemirska stanica; Autor: Pixabay

U decembru 1998. godine svemirski šatl "Discovery" poslat je da izvrši neka podešavanja na Međunarodnoj svemirskoj stanici. Misija je bila da pokupi ruski funkcionalni teretni blok "Zarju" koji je već bio u nižoj orbiti, prikači ga na nosač američkog "Node 1" i izvrši instaliranje potrebne opreme.

Pukovnik Ros i dr. Džejms Njuman pokušavali su da nameste termalnu ćebad na svemirskoj stanici radi održavanja toplote i štednje električne energije. Ćebad je bila zakačena za svemirsko odelo pukovnika Rosa i prilikom nameštanja, drugo ćebe je slučajno ispalo. Kada je primetio da ga je ispustio, ono je već bilo predaleko da bi astronauti mogli da ga povrate.

Satelit Crni vitez; Izvor: Wikipedia Creative Commons
Foto: Satelit Crni vitez; Izvor: Wikipedia Creative Commons

Ako je verovati NASA, "tokom operacija u svemiru često zbog oslobađanja prostora dolazi do odbacivanja nekih delova, i malih i velikih, ali ponekada alati slučajno ispadnu". To je bio i slučaj u decembru 1998. godine kada je posada šatla STS-88 izgubila žicu za slajd zajedno sa skelom dok je obavljala spoljne popravke na Međunarodnoj svemirskoj stanici. Svemirska služba nadziranja uspela je da ih locira i zavede kao zalutale predmete. Članovi ove posade ispustili su još tri objekta: jedan slučajno (izolaciono ćebe) i dva namerno (kalem antene), ali je samo ovaj potonji zvanično zaveden u katalog.

U intervjuu sa Džejmsom Orbergom u oktobru 2014. godine, pukovnik Ros je rekao da "u slučaju da oni vide nešto u svemiru dužni su da se odmah zapitaju šta je i da kažu ljudima da su videli nešto što ne razumeju. Teorije zavere su zabavne onima koji se njima bave, ali predstavljaju uzaludno trošenje intelektualne energije.