13. 03. 2017.

Prvi pogled na zvezdu koja je oduševila naučnike

Prvi snimak zvezde Trappist-1 ne izgleda spektakularno, ali ova mala grupa piksela će omogućiti da teleskopi sa Zemlje pruže još bolji pogled na nju.

Prvi pogled na zvezdu koja je oduševila naučnike

Nakon što je NASA saopštila da je pronašla sedam planeta oko zvezde Trappist-1, videli smo i fotografije koje ilustruju kako izgleda pogled s jedne od planeta na zvezdu udaljenu 40 svetlosnih godina. Ali, sada nam je donekle poznat i izgled tog sunčevog sistema.

Foto: NASA / JPL-Caltech

Naime, NASA je objavila animaciju prilično niske rezolucije koja prikazuje 11x11 piksela, a reč je o delu onoga što vidi kamera na teleskopu Kepler. U središtu ove animacije nalazi se patuljasta zvezda Trappist-1, dok se same planete ne vide na animaciji.

Planeta veličine Zemlje bi prolaskom ispred ove zvezde smanjila njenu svetlost za samo 1 odsto, što naše oči ne mogu ni da registruju. Međutim, astronomi koriste složene algoritme da pronađu ovu razliku.

Objavljivanjem ovakvog snimka niske rezolucije, naučnici će imati 'prvi pogled' na ono što treba da proučavaju, a do sledeće zime će se pripremiti za posmatranje ove zvezde sa Zemlje.

Imaće 74 dana za posmatranje Trappista-1.

U maju ćemo dobiti još detaljniji pogled na ovu zvezdu sa potencijalno nastanjivim planetima.