Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

10. 08. 2018.

KOLEKTIVNA PSIHOZA U panici i vozači i kontrolori na tehničkom pregledu, a cela zabuna je mogla VEOMA LAKO da bude izbegnuta

Da je novi pravilnik o tehničkim pregledima detaljan kao što je sama kontrola vozila u poslednjih mesec dana, onda verovatno ne bi bi bilo ovoliko straha, panike i pogotovo zabune kako među kontrolorima i vlasnicima vozila tako i među saobraćajnim inspektorima.

KOLEKTIVNA PSIHOZA U panici i vozači i kontrolori na tehničkom pregledu, a cela zabuna je mogla VEOMA LAKO da bude izbegnuta

Foto:blic

Ovako su u kolektivnoj psihozi najrigorozniji kontrolori i to zbog straha da ni sami ne dožive globu, a na kraju, naravno, ispaštaju vozači, što novčano, što živcima.

U strahu su, dakle, velike oči radnika na tehničkom pregledu koji su kao razlog da vozilo označe neispravnim videli čitavu listu bizarnih sitnica: od šućmuraste boje preko nalepljenog loga do nestalog plastičnog znaka na automobilu.

Sve to zbog, kako kažu, pravilnika koji ne precizira jasno šta se smatra ispravnim, a šta neispravnim, kao i šta sve podrazumeva prepravka vozila za koju je potreban atest odnosno ispitivanje.

Visoke kazne za kontrolore

Naravno, i zbog propisanih rigoroznih kazni za vlasnike i radnike na tehničkom pregledu ukoliko ne postupaju po pravilniku - od 60.000 do 800.000 dinara za vlasnike tehničkog i 20.000 do 40.000 za radnike uz oduzimanje ovlašćenja servisu.

- Problem je što zakon kaže jedno, a praksa je sasvim drugačija - žale se kontrolori na tehničkom pregledu: "Naglo se ušlo u primenu novog pravilnika iako nije napravljena jasna lista kriterijuma šta sme, a šta ne".

Dešava se, kaće, da jedna služba saobraćajnih inspektora toleriše jednu stvar, dok druga za tu istu kažnjava vlasnike tehničkog pregleda i kontrolore.

Foto: Uroš Arsić / RAS Srbija

- Zbog toga ni kontrolori na tehničkom pregledu ne znaju šta da rade. U strahu su i panici pa vraćaju vlasnike vozila i za svakakve bizarnosti. S druge strane, u MUP-u kada ih pitamo da nešto pojasne stalno ističu da piše u zakonu i pravilniku, a u stvari nije tako. Bukvalno se pravilnik svakodnevno dopunjava i zato je zavladao haos - žale se kontrolori na tehničkom pregledu sa kojima smo razgovarali.

MUP odagnao samo neke dileme

Zbog brojnih muka vlasnika vozila na tehničkom pregledu i dilema kontrolora, načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov oglasio se juče saopštenjem u kojem je, između ostalog, rekao da su dozvoljena manja oštećenja koja ne ugrožavaju bezbednost saobraćaja.

Takođe, kako je rekao Arsov, prepravkom vozila koja mora biti ispitana smatra se i naknadna ugradnja svetlosnih uređaja i metalnih ojačanja karoserije.

Međutim, nevolja je što u Srbiji i dalje ne postoji institucija koja ispituje odnosno atestira farove ili rol-barove.

Dakle, ostaje i dalje pitanje gde će uraditi atest vlasnici vozila koji stave ksenon farove, rol-barove, pragove i kako će registrovati svog četvorotočkaša?!

Skrivene funkcije vašeg automobila:

Osim toga, u "pojašnjenju" propisa, ponovo je ostavljeno prostora kontorlu da sam procenjuje šta su veća ili manja oštećenja:

"Dozvoljena su manja oštećenja na vozilu, koja ne utiču na bezbednost saobraćaja, poput ogrebotine, ulegnuća nastalih pri parkiranju vozila, nedostatak bočne lajsne, naprsline na prednjim i zadnjim farovima. Nisu dozvoljena veća mehanička oštećenja karoserije, šasije, poda, nadgradnje, kabine. Ni manje oštećenje vetrobranskog stakla nije razlog da on bude okarakterisano kao neispravno". Na linku pročitajte više o saopštenju MUP o tehničkim pregledima.

Nove bizarnosti: podizači stakla, nosači krova...

U praksi, lista besmislenog zanovetanja na tehničkom pregledu nastavlja se iz dana u dan. Tako na jednom tehničkom pregledu nije mogao da prođe vlasnik vozila kome nije radio podizač stakla.

- Obrazloženje je bilo još smešnije. Rekli su mi šta ako ti se zapali automobil pa ti dim uđe u vozilo - kaže jedan od vozača.

Na jednom od linija tehničkih pregleda znaju da su veliki problem bili i ukrasni detalji pa čak i zaštitna oprema.

-  Ljudi nisu mogli da prođu tehnički pregled zbog rol-barova, spojlera, nosača krova ili pragova. Najveći problem što ne postoji nijedna institucija u Srbiji koja ispituje te delove vozila - objašnjavaju na tehničkom pregledu.

Kazne za vlasnike i kontrolore na tehničkom pšregledu

  • Vlasnik tehničkog pregleda: 60.000-800.000 dinara
  • Kontrolor na tehničkom pregledu: 20.000-40.000 dinara
  • Pored novčanih kazni, postoji i mogućnost oduzimanja ovlašćenja za rad servisu za tehnički pregled

Izvor: blic.rs

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage

Anketa

Možete li da zamislite život bez Android telefona!?

Ma kakvi, ne znam gde mi je glava ako mi telefon nije pri ruci!

Ne, previše sam se navikao na sve mogućnosti koje moderni telefoni pružaju!

Naravno da mogu, ni nemam takav telefon, niti mi treba!

Uspaničim se čim mi se baterija isprazni, zavisan sam od svog smart telefona!

Nemam telefon uopšte!

Rezultati