Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

14. 04. 2017.

Obilaznica koči završenu deonicu - papreni penali

Grčka kompanija će snositi posledice zbog kašnjenja na obilaznici oko Dimitrovgrada. Sankcija obično iznosi pet odsto ugovorene cene.

Obilaznica koči završenu deonicu - papreni penali

Foto:B92.net

Grčkoj kompaniji "Aktor" još nije odobren produžetak roka za izgradnju obilaznice oko Dimitrovgrada, a za svaki dan kašnjenja na gradilištu će morati da plate penale.

Kako saznaju "Novosti" u "Koridorima Srbije", u toku je procedura za potpisivanje aneksa ugovora, u kojem bi trebalo da se preciziraju novi rokovi. U "Koridorima" tvrde da će "Aktor" snositi posledice zbog toga što nije završio posao do 21. marta. Grčka kompanija je tražila dodatno "poluvreme", odnosno produžetak radova do kraja godine.

“Fidik procedura kaže da se penali za kašnjenje naplaćuju nakon završenog posla, iz dostavljenih važećih bankarskih garancija”, objašnjavaju u "Koridorima".

“Predlog i odluku o svemu ovome daje inženjer, a sve uz saglasnost banaka - kreditora. Naravno, ministarka Zorana Mihajlović kao i Ministarstvo građevinarstva mogu da iskoriste svoje legitimno pravo i daju nalog za raskid bilo kog ugovora, kao što je to urađeno u slučaju sa bugarskom kompanijom "Trejs"”, dodaju.

U "Koridorima" tvrde da "Aktor" radi punom parom i napominju da to što još nije potpisan aneks ugovora ne znači da će radovi prestati.

“Oni imaju uslov da završe 90 odsto posla na obilaznici oko Dimitrovgrada do 1. jula, kada počinje letnja sezona”, navode u "Koridorima".

“To je neophodno da bi se konačno pustila u saobraćaj i deonica od Pirota do Dimitrovgrada, čija je izgradnja završena još prošle godine”, ističu oni.

Nikola Matić, iz Udruženja inženjera konsultanata Srbije, kaže da u ovakvim situacijama kada istekne rok, a radovi nisu završeni, izvođač ulazi u zonu penala i prema generalnim uslovima ugovora mora da plati štetu za svaki dan zakašnjenja. Njihova maksimalna vrednost obično iznosi pet odsto ugovorene cene radova, ali za velike infrastrukturne projekte mogu biti definisane i posebne kazne za docnju.

“Iako nije neophodno da se definiše novi rok, logično je da nakon nastale situacije oko kašnjenja dve ugovorne strane postignu dodatni dogovor oko završetka posla”, objašnjava Matić.

“Ukoliko to nije moguće, investitor može da raskine ugovor, aktivira bankarsku garanciju, što je uobičajeno 10 odsto vrednosti ugovorenih radova i da angažuje drugu firmu za završetak radova. Problem nastaje ako postoje nerešeni odštetni zahtevi od strane izvođača, te se ugovor ne može raskinuti do trenutka rešenja sporne situacije. Svedoci smo da je ovo česta pojava, te rešenje preko arbitraže može da potraje više meseci, pa i godina. Uvek je bolje da se sedne i dogovori "mirno rešenje" kroz medijaciju ili prijateljsko poravnanje”, dodaje ona.

Matić napominje da kao rezultat dodatnog dogovora dve ugovorne strane obično sledi aneks ugovora, ili Memorandum o razumevanju ili drugi pravni akt. Aneks ne može da se potpiše jednostrano, odnosno ne postoji mogućnost nametanja volje jedne strane drugoj bez dogovora. Ukoliko investitor ne prihvati novi rok koji mu je izvođač ponudio, posledica nikako ne može biti aneks ugovora, već njegov raskid.

Bez obzira na stanje na terenu i kašnjenja na svim deonicama na kojima je "Aktor" angažovan, iz "Koridora" provejava optimizam da će sve one biti završene do kraja godine.

“Naš plan je da se svi projekti autoputnog pravca E 80 od Niša do granice sa Bugarskom završe i puste u saobraćaj sukcesivno u toku ove godine u skladu sa realnim dinamičkim planovima”, navode u "Koridorima".

Izvor: B92.net

Tagovi

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage